Sabtu, 16 Mei 2009

RuMaH waRgA EMas

Hari Rabu 13 mei 2009 kami 1 kelas ada pg rumah warga emas sri prichard...x ada apa yg best sbb ini bukan 1st time saya pg. Tp best jugalah sbb penghuni2 dia betukar sudah.Lagi pun 2 tahun sudah x pg sanakan..Jd mustahil masih ada penghuni dia yang samakan. Mungkin ada tp saya x perasan...Info yang saya dapat. Penghuni di Rumah Warga Emas Sri Prichard nie seramai 8+ orang tetapi yang pasti lelaki lebih banyak daripada perempuan. Pihak pengurusan sendiri tidak pasti kenapa lebih banyak penghuni lelaki daripada perempuan. Dan sekarang nie drg tengah buat research mengenai perkara tersebut.

Nama macik nie sy lupa sudah tp dia nie sama daerah ngan saya. Tp kampung saja lain. Dia tidak pandai cakap bahasa melayu jadi sayalah tukang temu ramah guna bahasa ibunda kecheentaan dusun!!!!

Macik nielah yang paling lucu.
Uncle yang sporting!
masih ingat lg apa pacik nie ckp..
"nak kalo nnt dah kawin dah kerja dah senang jgn buat mak n ayah mcm pacik nie. cukuplah pacik saja.jadi anak yang baik ngan mak n ayah"
Ya Allah sedihnya wktu 2 Allah saja yang tau..

Kenapalah masih ada lg org2 mcm nie ah..sanggup biarkan ibu n bapa drg d rumah org2 tua. Sedangkan waktu kecil drg jaga kita dengan baik dari kecil smpi jadi orang!!

- Wassalam -

Tiada ulasan: