Jumaat, 21 Ogos 2009

akhirnya gian gue terlepas

eh rindunya mau 'menulis' sini....
semua pasal broadband rusak..
1st cable usb dia rusak....beli baru...
ok 1 malam saja..tidak pun sampai 1 hari...
terus pasang balikkan aduiiiii no(u)sim card lagi...
memanas bukan alang-alang lagi saya...

Hari selasa lalu pegilah kunun saya di celcom nie mau kasi bagus..
aduiii punyalah susah prosedur dia mau kasi bagus...
yang susahnya broadband saya bukan atas nama saya, atas nama macik saya..
diorang minta fotostat ic macik saya lagi..
manalah saya mau ambil semua tu..
terus customer sevice dia cakap boleh juga kalo kena fax itu copy ic dia pegi sini tempat kami..
terus saya pun telefon macik saya suruh fax..
tunggu punya tunggu punya tunggu....
akhirnya pacik saya telefon yang dia mau hantar sudah..
saya pun pegilah minta no.

tidak sempat pun saya duduk...terus saya kena panggil sudah..
mula-mula punyalah baik layanan dia...senyum lebar...
terus dalam hati "owh bagus dia punya CS nie.."
sekali da...indah muka dari perangai owh..
bikin panas...1st ayat dia..."ini siapa punya??"
punya main kasar dia tanya..
terus saya jawab "macik"
"dia di mana? kenapa tidak pegi sendiri?kami mesti mau copy ic dia nie"
"owh dia ada sudah tu fax pegi tempat kamu"
"tiada...tiada"terus dia jalan pegi mesin fax diorang..sekali tepat-tepat sampai itu copy ic macik saya...saya senyum lagi da...
"ini mana boleh guna....cuba kau tengok no.ic dia pun tidak nampak. cuba kau tengok sendiri...susah-susah suruh dia datang sendiri...."

duiiii b****!!!!! tul....kin panas macam manalah celcom boleh ambil orang macam nie..
menyesal saya tidak tengok nama dia buat complaint....tapi saya ingat semua...
Masa hari selasa, 18 ogos 2009. jam 4.45 pm...kaunter no.8

terus saya pun telefonlah macik saya...
saya kasi cerita semua...sekali da macik saya cakap
" eh sana tu memang tu semua eksyen begaya saja lebih...saya selalu pegi di lintas...sana lagi bagus...saya ingat kau tau yang sana memang kurang ajar semua 2..."

* kalau saya tau orang-orang di sana memang begitu perangai dia....tookkkkk tahun lalu lagi saya tidak pigi owh....

* sorry coretan kali ini berunsurkan keganasan haha...
-wassalam-

1 ulasan:

fikre japili berkata...

sabar2...
Celcom "Berukband " mmg cm2.
tukarlah ke " DIGI BROADBAND "