Isnin, 3 Ogos 2009

cuba guna 1 , 1

sekarang nie saya dilanda wabak edito pix..
1. guna phostoscape
( thankx utk c azey sebab dia yang bagi saya nie)
erm dulu mula-mula guna haha hodoh tul saya buat nie..
tp sekarang oklah sudah..tapi saya jarang guna sudah...
2. guna adobe photoshope 7.0
( thankx utk c hembry yang bagi saya full version punya)
erm inilah yang tempat edit pix yang paling leceh saya rasa...kejap saya install...kejap saya remove dari laptop sebab saya tidak pandai mau guna.. terus atas bantuan dari forum2 and blog2 orang saya curi sedikit ilmu pengetahuan diorang terus saya semakin mencintai adobe photoshop..
3. guna adobe photoshop lightroom 2.3
( thankx untuk c samsool soul yg kc perkenalkan saya nie)
saya guna nie untuk e2 red eye saja...sebab yang lain saya tidak pandai guna..
2 minggu saja saya guna terus saya remove..
4. Picasa 3
( thankx utk zahida n len. za8da sebab dia yang syorkan len sebab saya amik dr cd dia)
saya tidak pernah guna nie...saya guna untuk view pic saja..tapi c za8 selalu guna nie utk retouch pic...saya langsung tidak pandai...
5. adobe photoshop CS3
( thankx for puspah sebab dia yang bagi nie)
inilah saya guna sekarang..erm sama macam adobe photoshop 7.0 juga tapi ini macam senang sikit mau guna.sekarang nie saya guna inilah..
6. Photoimpact
(ini c pika yang bagi tau)
tapi saya belum download pun sebab..line yang sungguh hodoh tyme ni..membataskan gue untuk mengdownload..mungkin nie best..

antara bahan2 untuk mengedito pic yang saya pernah saya guna tapi tidak kena di hati saya n terus saya remove ..
photocollage, photodream, wedding-album-maker-gold, n photoscenery...ini semua tidak berapa best..saya tidak berkenan...hehe...
jadi sepa yang ada blog atau pengetahuan tentang edito edito nie mehleh kita kongsi2 ilmu...
hehe

-wassalam-

2 ulasan:

Alfitriah berkata...

gila edit pix suda ko ni skrg o pika...hahaha.
truskan usaha ar, nti sy bguru ndeh sama ko. yeah!

FarFec berkata...

pika belum berapa gila nnt cuti saya gila betul sdh nie....