Sabtu, 4 Julai 2009

adakah orang lain sama macam saya???

Baru tadi ada chat ngan c Faten di Facebook...
terus dia tanya
"eh kamu mula study sudahkah?"
saya jawablah..
"atokkk eiii sudah masuk saja terus study teda istilah baru balik dari kampung bisuk2lah belajar"
"terus pecut 100 meter"
terus dia jawab
"patutlah kau kurus sudah"..
ada dua benda saya terfikir terus..
1st kami sajakah yang masuk saja sem baru terus study bukan ada pemanasan badan lagi terus study. teda stop2. Bukan setakat itu next wik kami mula sudah buat research!!!
tidakkah bikin gila. Masuk kelas belum sampai 1 minggu, terus buat research.
2nd hehe saya memang ada turun berat badan sedikit. sebelum cuti sem lalu, saya ada juga timbang berat badan di skill lab. Berat badan saya waktu itu 63 KG...hoho
Masuk saja kelas baru2 nie saya nampak geng2 chomeel di kelas bz betul di bahagian hadapan kelas. Saya pun pigilah ikut menyibuk nie. Mau tiguk apa diorang buat. Rupa-rupanya diorang tengah timbang berat badan. Saya pun mulalah nie, mau juga kunun timbang berat badan. Saya terus cakap mesti 64 kg atau 65 kg nie berat saya...
Tapi apa yang berlaku amat memeranjatkan SAYA dan geng saya yang lain.
Berat badan saya menurun dan sekarang tinggal 56 KG balik2 saya naik turun, naik turun, naik turun dari atas timbangan 2.. sebab saya langsung tidak percaya...
SEBAB BERAT BADAN SAYA TURUN SEBANYAK 7KG.
Selalunya asal saja saya balik dari bercuti saya mesti menternak lemak dengan jayanya.
Tapi yang menghairankan kenapa bentuk badan saya tetap sama. Tidak MENGECIL pun.
Apa-apa pun saya gembira dan bersyukur....hehe...terus ada semangat mau kasi turun lagi berat badan. Saya bagi taulah mama saya tentang berita yang sungguh menggembirakan ini, 1 saja perasanan dia "bah baguslah tapi jangan sampai kena gastrik sebab tidak makan"..
haha...biar asal boleh jadi "kecik" saya sanggup...

- wassalam-

2 ulasan:

Alfitriah berkata...

tahniah pika!!
apakah rahsia ko menguruskan badan ni?
share2 la dengan i...

FarFec berkata...

haha pika teda rahsia....1 saja saya kurang makan nasi....tapi apa yang perlu kau tau saya naik sudah balik...
60 KG!!!!!!!!gila...1 bulan saya mati2 kasi turun berat badan hanya dalam masa 7 hari saya kembali kepada berat badan CHOOMEEELLL