Jumaat, 3 Julai 2009

Hari yang sungguh memanaskan hati!!!!!

Kamu pernah rasakah geram, sakit hati, kecewa, sedih dan HOT sama KAWAN kamu??? Itulah saya rasa sekarang bikin sakett hatee betulll!!!!!! Bukan apa.

Ntahlah macam mana mau dicakap. Kawan-kawan yang lain selalu stress a.k.a tension dengan ‘teman tapi mesra’ diorang. Saya nie lain pula, selalu makan hati dengan sahabat sendiri. Bukan mau minta perhatian yang lebih tapi sekadar untuk disms walaupun “eh apa kau buat nie”. Itu saja pun susahkah??? Ini sudahlah saya yang mau sms dulu baru kena reply .Tapi kalo kena reply bagus juga ini, aduiii selalunya tidak dibalas. Minggu depan atau bulan depan baru kena reply. Tidakkah sakit hati!!!!!!!!! Bukan mau mengungkit tapi menyatakan rasa tidak puas hati saja…Saya sanggup lagi kena reply dengan “eh sorry saya tidak dapat sms sama kau sekarang nie sebab saya bz” atau “saya malas mau layan kau sekarang saya teda mood” dsb biar kasar, biar bikin sakit hati itu sms @biar dia tembirang sama saya, saya sanggup daripada saya tertunggu-tunggu sms yang akan direply semula. Bagaikan menanti ayam jantan bertelur.

Apa yang lebih menyakitkan hati bila sudahlah sms tidak kena reply. Bila berhari-hari kemudian baru kena reply terus sms yang di hantar macam nie “eh apa kau buat nie. Eh saya bosan bah nie itulah saya sms kau” aduiiiiiiilah adakah saya diperlukan hanya apabila BOSAN.!!!!! Tapi itu boleh lagi saya terima kalau dia cakap “eh mari sms teda bah tanakwagu saya sekarang mau kawan saya sms” nah ini lagi bikin sakit hati!!!!!!!! Kadang-kadang saya terfikir adakah saya nie jahat sama diorang, adakah saya nie selalu membosankan sama diorang, atau saya kena cari apabila perlu umpama ubat analgesic yang diletakkan label PRN, atau saya kena cari bila diorang ngan bf diorang begaduh terus saya jadi orang tengah, atau SAYA MEMANG TIDAK KENA INGAT LANGSUNG!!!!!!!

Kadang-kadang saya terfikir saya mau buat macam nie sama diorang juga balik. Bila diorang sms saya tidak balas, atau saya padam no.telefon diorang terus di HP saya supaya saya tidak dapat sms diorang n bila diorang sms/telefon saya, saya reply “sorry saya tidak kenal kau” atau saya langsung tidak reply/tidak pickup phone. Selalu saya tefikir juga bilalah saya bz sangat nie supaya tidak dapat reply sms diorang, n selalu saya tefikir kalo saya tidak reply sms diorang langsung!!! Tapi saya tidak dapat tahan tangan, hati dan perasaan saya mau buat macam tu. Saya tetap mau reply juga sms drg supaya saya sentiasa dapat penuhi apa diorang minta tolong atau saya sentiasa ada bila diorang perlukan saya. Saya pernah cuba buat-buat tidak perasan sms yang dihantar tapi, saya tidak tahan. Paling lama pun saya tahan 1 hari. Kalau saya bz dengan kerja atau saya bz dengan siment pun saya tetap juga curi-curi reply msg diorang. Sebab saya rasa lain selagi tidak tereply msg diorang.

Saya pernah tefikir juga mau posting di tempat ulu-ulu yang tiada line telefon supaya saya tidak payah fikir semua itu, saya tidak payah fikir kenapa diorang tidak mau sms saya sebab saya tau memang sana tiada line telefon. Jadi saya tidaklah sakit hati. Kuranglah dosa saya dari “berkata-kata” tentang mereka walaupun dalam hati.

Walauapapun, walaubagaimanapun n apa-apapun diorang tetap saya ingat, saya tetap layan diorang sampai diorang tidak perasan saya berjauh hati dengan sikap diorang dan yang paling penting SAYA TETAP SAYANG SEMUA KAWAN SAYA. Saya sanggup tahan hati, jerukkan hati yang sakit n hantukkan kepala ( padahal tidak ie ) untuk kasi lupa semua ini, supaya persahabatan kami berkekalan higgah ke akhir hayat.

Saya minta maaf kalau apa saya tulis nie bikin sakit hati atau ada yang terasa hati. Sebab saya tulis nie hanya untuk meluahkan rasa hati saya yang tidak berapa puas n supaya kurang sikit dosa dari mengumpat.

P/S : Cerita ini bukanlah rekaan semata-mata ini memang berkaitan dengan orang yang hidup dan tiada kaitan dengan yang telah meninggal dunia. N saya minta maaf kalo sepa yang tebaca n menyebabkan tangkai hati terasa...Bukan niat saya ingin menyakitkan hati tapi saya hanya menyatakan rasa tidak puas hati saya...

-wassalam-

4 ulasan:

Nadya berkata...

ko ckp sy kh tu pika?
=[

FarFec berkata...

haha napa kau terasakah????hehe...kalo kau x pernah buat bukan kaulah bha tu...tp saya rasa bukan kau saya cakap nie...

Alfitriah berkata...

alala pika..
saya pun termasuk ka?
siou a pika kalau ada.
teda niat tau mau buat macam tu.
tia disengajakan tu.
saya memang berusaha balas sms ko o selalu..

FarFec berkata...

alah pika saya bukan tujukan sama kamu bah nie...tp sikit2 macam kena kan...hehe...saya tau juga bha kau teda keredit...saya faham...tp ada bah yang erm...ntah sepa....biar saya saja tau...haha...tapi memang saya panas jugalah...